COVID-19. SOMAJ TEHNIC. CONDITII PENTRU A PUTEA BENEFICIA DE FACILITATE

.

In Monitorul Oficial din data de 21.03.2020 a fost publicata ORDONANTA DE URGENTA Nr.30/21.03.2020 prin care se prevad situatiile in care statul va suporta „șomajul tehnic” al angajatiilor a caror contracte de munca au fost suspendate in contextul reducerii sau intreruperii activitatii companiilor.

URMATOARELE CATEGORII DE SOCIETATI VOR PUTEA BENEFICIA DE FACILITATE:

1. societatile care isi întrerup activitatea total sau parțial în baza DECIZIILOR EMISE DE AUTORITATILE PUBLICE  potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și care obtin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020.
Angajatorii pot beneficia de facilitate (indemnizatie suportata de stat) pentru 100% dintre angajații .
In acesta categorie se includ societatile a caror activitate a fost restrictionata prin Ordonanta Militara, respectiv:

  • RESTAURANTE,
  • HOTELURI,
  • CAFENELE
  • ALTE LOCALURI PUBLICE,
  • CANTINELE
  • SOCIETATI CARE ORGANIZEAZA EVENIMENTE CULTURALE, ȘTIINȚIFICE, ARTISTICE, RELIGIOASE, SPORTIVE, DE DIVERTISMENT, JOCURI DE NOROC,
  • SOCIETATI DE TRATAMENT BALNEAR
  • SOCIETATILE DE ÎNGRIJIRE PERSONALĂ,

2. societatile care isi reduc activitatea ca urmare a EFECTELOR EPIDEMIEI COVID-19 (si care nu se regasesc in lista de mai sus) , care nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. si care inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii solicitarii de minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie2020.
Angajatorii pot beneficia de facilitate (indemnizatie suportata de stat) pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.

CUANTUMUL SOMAJULUI TEHNIC SUPORTAT DE STAT:

Indemnizația brute de care beneficiază salariații va fi suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar  in limita a 75% din salariul de bază, plafonat la 75% din câștigul salarial mediu brut pe anul 2020  (adica indemnizatia bruta subventionata de stat este plafonata la 75% x 5.429 lei = 4071 lei, brut).
Pentru acesta indemnizatie salariatul datoreaza impozit pe venit (10%) si contributiile sociale obligatorii (CAS 25%, CASS 10%).
Pentru acesta indemnizatie angajatorul nu datoreaza contributie asiguratorie pentru nmunca (2,25%)

PROCEDURA DE OBTINERE A FACILITATII:

In vederea obtinerii sumelor pentru plata indemnizatiei de „somaj tehnic” companiile vor depune o cerere la AJOFM pe cale electronica insotita de lista salariatilor care vor beneficia de acesta indemnizatie.
Vom reveni in cursul saptamanii viitoare cu setul de documente necesare pentru accesarea acestei facilitati .

IMPORTANT !

Solicitarea se va depune in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. Adica, daca intrarea in somajul tehnic a fost dispusa in luna MARTIE, solicitarea se va depune la AJOFM in luna APRILIE (si nu mai devreme) !
Plata indemnizatiei de la AJOFM se va face catre companii in termen de 30 de zile de la depunerea solicitarii. (adica in luna MAI , pentru exemplul de mai sus) .

Articole asemanatoare

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

COVID-19. SOMAJ TEHNIC. FACILITATI NOI OFERITE DE GUVERNUL ROMANIEI PENTRU COMPANII !

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

COVID-19. Procedura de obtinere a Certificatelor de Urgenta

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

COVID-19. Procedura privind acordarea zilelor libere platite pentru supravegherea copiilor si decontarea partiala a indemnizatiei de catre stat

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

COVID–19.  PROCEDURA PRIVIND RECUPERAREA PARTIALA DE LA AJOFM A INDEMNIZATIEI PLATITA SALARIATILOR PE PERIOADA „SOMAJULUI TEHNIC”

Avocati buni in Timisoara Avoca

Statutul profesiei de avocat

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

COVID–19. RESTRICTIONAREA ACTIVITATII ECONOMICE PENTRU NOI COMPANII SI MASURI PRIVIND CIRCULATIA PERSOANELOR (Ordonanta Militara nr.2/2020)

Obligativitatea desemnării unui Responsabil cu protecția datelor – Regulamentul General privind Protecția Datelor

Procedura declararii contribuabililor inactivi