Deprecated: Fișierul Temă fără sidebar.php este considerat învechit începând cu versiunea 3.0.0 și nu sunt disponibile alte alternative. Te rog să incluzi un șablon sidebar.php în tema ta. in /home/avocatulmeu/public/wp-includes/functions.php on line 6085
Avocat ALexandru Pusa Timisoara
.
Avand in vedere prevederile din Ordonanța Militară nr.3/24.03.2020 , publicata in Monitorul Oficial ieri seara la ora 22.00,  incepand din data de 25.03.2020 pentru deplasarea in interes profesional, salariatii sunt obligati să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu,  adeverința eliberată de angajator sau declaratie pe proprie raspundere, indiferent de intervalul orar in care are loc deplasarea.
Pentru deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, si inapoi , salariatii trebuie sa să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate :
  • legitimația de serviciu, sau
  • adeverința eliberată de angajator . Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:  https://gofile.me/2hGBu/FF4qhNiQy
  • declaratie pe proprie raspundere. Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link: https://gofile.me/2hGBu/w639s1dr0

Adeverinta si Declarația pe propria răspundere pot fi prezentate autoritatilor abilitate şi prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar.

Alte MASURI care se aplică începând cu data de 25 martie 2020:

1. Circulaţia tuturor persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este interzisa. Prin exceptie, este permisă circulatia persoanelor in afara locuintei in mod exclusiv pentru pentru următoarele motive:

  • deplasarea  în  interes  profesional,  inclusiv  între  locuinţă/gospodărie  şi  locul/locurile  de  desfăşurare  a  activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea  pentru  asigurarea  de  bunuri  care  acoperă  necesităţile  de  bază  ale  persoanelor  şi  animalelor  de companie/domestice, precum şi bunuri necesare desfăşurării activităţii profesionale;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces ai unui membru de familie;
  • deplasările  scurte,  în  apropierea  locuinţei/gospodăriei,  legate  de  activitatea  fizică  individuală  a  persoanelor  (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), cât şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare.
Pentru verificarea motivului deplasării (altul decat cel in interes profesional), se prezintă o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil. Declarația pe propria răspundere poate fi prezentata şi prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar. Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:

https://gofile.me/2hGBu/w639s1dr0

2. Circulaţia tuturor persoanelor care au implinit varsta de 65 de ani in afara locuintei este permisa doar in intervalul orar 11.00 – 13.00 , cu exceptia cazurilor in care deplasarea se face in interes profesional .

3. Se instituie măsura izolării la domiciliu sau, după caz, carantinării pentru toate persoanele care intră în România.

Alte MASURI care se aplică începând cu data publicarii Ordonantei Militare (24.03.2020, ora 22.00): 

1. Prin exceptie de la masura suspendarii temporare a activitatii centrelor comerciale, dispusa prin Ordonanta Militara 2/21.03.2020, urmatoarele activităţi suplimentare SUNT PERMISE în centrele comerciale:
a) vanzarea produselor electronice şi electrocasnice de către operatorii economici care asigură livrarea la domiciliul/sediul cumpărătorului
b) vanzarea produselor şi serviciilor de optică medicală

2. Instituţiile publice şi operatorii economici au obligaţia de a marca zona destinată accesului cetăţenilor/clienţilor şi suprafaţa de relaţii cu publicul/vânzare cu semne vizibile care să orienteze persoanele în respectarea unei distanţe de siguranţă de minimum 1,5 metri.

3. Toate documentele care expira pe perioada stării de urgenţă (ex.: carte de identitate, pasaport etc.), eliberate de autorităţile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgenţă.

Textul complet al actului normativ il puteti accesa de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:
https://gofile.me/2hGBu/wE82ojbSq

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

.

Prin Ordonanță Militară nr.2/21.03.2020 au fost luate următoarele decizii:

Măsuri care se aplică începând cu data de 22 martie 2020: 

1. Se suspendă temporar activitatea în CABINETE DE MEDICINA DENTARA. Prin excepție, sunt permise intervențiile stomatologice de urgență.

2. Se suspendă temporar activitatea MALL-urilor, adica activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.

Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

Măsuri care se aplică începând cu data de 23 martie 2020:

1. Circulația persoanelor în afara locuinței in intervalul orar 06.00 – 22.00, se recomandă să se efectueze numai pentru următoarele motive:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor  și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

2. Circulația persoanelor în afara locuinței in intervalul orar 22.00 – 06.00 este permisă in mod exclusiv pentru pentru următoarele motive:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa  locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor  și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa locuinței, motivul deplasării, data completării și semnătura.
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

Măsuri care se aplică începând cu data publicarii ordonantei

1. Conducătorii autovehiculelor de TRANSPORT MARFĂ cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 t pot trece frontiera, dar au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.
Conducătorii de autovehicule menționați anterior, care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

.

Avand in vedere prevederile din Ordonanța Militară nr.2/21.03.2020 , incepand din data de 23.03.2020 pentru deplasarea in interes profesional, salariatii sunt obligati să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu,  adeverința eliberată de angajator sau declaratie pe proprie raspundere , dupa cum urmeaza:  .

1. In intervalul orar 06.00 – 22.00 se recomandă (momentan) ca pentru deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță (munca la domiciliu / telemunca) , salariatii sa să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate :

  • legitimația de serviciu,
  • adeverința eliberată de angajator . Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:  https://gofile.me/2hGBu/efkCSaOBg
  • sau
  • declaratie pe proprie raspundere. Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:  https://gofile.me/2hGBu/tZsrkUEGu

Recomandam respectarea acestei masuri din Ordonanta Militara chiar daca ea vine sub forma de „recomandare” ! OG nr.1/1999 sanctioneaza orice nerespectare a masurilor luate de autoritati pe durata starii de urgenta, fie ca aceste masuri constau in recomandari sau in obligatii de respectat !!!

2 In intervalul orar 22.00 – 06.00 este obligatoriu ca pentru deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță, salariatii sa să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate:

  • legitimația de serviciu,
  • adeverința eliberată de angajator . Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:  https://gofile.me/2hGBu/efkCSaOBg
  • sau
  • declaratie pe proprie raspundere. Modelul il puteti descarca de pe serverele noastre interne securizate accesand urmatorul link:  https://gofile.me/2hGBu/tZsrkUEGu
Avocat ALexandru Pusa Timisoara
.

In Monitorul Oficial din data de 21.03.2020 a fost publicata ORDONANTA DE URGENTA Nr.30/21.03.2020 prin care se prevad situatiile in care statul va suporta „șomajul tehnic” al angajatiilor a caror contracte de munca au fost suspendate in contextul reducerii sau intreruperii activitatii companiilor.

URMATOARELE CATEGORII DE SOCIETATI VOR PUTEA BENEFICIA DE FACILITATE:

1. societatile care isi întrerup activitatea total sau parțial în baza DECIZIILOR EMISE DE AUTORITATILE PUBLICE  potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și care obtin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020.
Angajatorii pot beneficia de facilitate (indemnizatie suportata de stat) pentru 100% dintre angajații .
In acesta categorie se includ societatile a caror activitate a fost restrictionata prin Ordonanta Militara, respectiv:

  • RESTAURANTE,
  • HOTELURI,
  • CAFENELE
  • ALTE LOCALURI PUBLICE,
  • CANTINELE
  • SOCIETATI CARE ORGANIZEAZA EVENIMENTE CULTURALE, ȘTIINȚIFICE, ARTISTICE, RELIGIOASE, SPORTIVE, DE DIVERTISMENT, JOCURI DE NOROC,
  • SOCIETATI DE TRATAMENT BALNEAR
  • SOCIETATILE DE ÎNGRIJIRE PERSONALĂ,

2. societatile care isi reduc activitatea ca urmare a EFECTELOR EPIDEMIEI COVID-19 (si care nu se regasesc in lista de mai sus) , care nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. si care inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii solicitarii de minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie2020.
Angajatorii pot beneficia de facilitate (indemnizatie suportata de stat) pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.

CUANTUMUL SOMAJULUI TEHNIC SUPORTAT DE STAT:

Indemnizația brute de care beneficiază salariații va fi suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar  in limita a 75% din salariul de bază, plafonat la 75% din câștigul salarial mediu brut pe anul 2020  (adica indemnizatia bruta subventionata de stat este plafonata la 75% x 5.429 lei = 4071 lei, brut).
Pentru acesta indemnizatie salariatul datoreaza impozit pe venit (10%) si contributiile sociale obligatorii (CAS 25%, CASS 10%).
Pentru acesta indemnizatie angajatorul nu datoreaza contributie asiguratorie pentru nmunca (2,25%)

PROCEDURA DE OBTINERE A FACILITATII:

In vederea obtinerii sumelor pentru plata indemnizatiei de „somaj tehnic” companiile vor depune o cerere la AJOFM pe cale electronica insotita de lista salariatilor care vor beneficia de acesta indemnizatie.
Vom reveni in cursul saptamanii viitoare cu setul de documente necesare pentru accesarea acestei facilitati .

IMPORTANT !

Solicitarea se va depune in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. Adica, daca intrarea in somajul tehnic a fost dispusa in luna MARTIE, solicitarea se va depune la AJOFM in luna APRILIE (si nu mai devreme) !
Plata indemnizatiei de la AJOFM se va face catre companii in termen de 30 de zile de la depunerea solicitarii. (adica in luna MAI , pentru exemplul de mai sus) .

Avocat ALexandru Pusa Timisoara

.

In Monitorul Oficial din data de 21.03.2020 a fost publicata ORDONANTA DE URGENTA Nr.29/21.03.2020  prin care a fost aprobat Programul de sustinere a companiilor mici si mijlocii in contextul pandemiei COVID-19.

URMATOARELE MASURI DE SPRIJIN AU FOST APROBATE IN MOD OFICIAL PENTRU COMPANII: 

1. Acordarea de garanții de stat pentru credite / linii de credit  , dupa cum urmeaza : 

a) unul sau mai multe garantii pentru credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru  în procent de maximum 80% din valoarea finanțării, exclusiv dobânzile, comisioanele și cheltuielile bancare aferente creditului garantat.
Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat :10.000.000 lei.
Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru : 5.000.000 lei (plafonat la media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii 2 ani fiscali)
Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea investitiilor: 10.000.000 lei.
Durata maxima a finantarilor pt credite de investitii: 120 luni 
Durata maxima a finantarilor pt credite de pentru capital de lucru: 36 luni 

b) una sau mai multe garanții pentru credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru pentru microintreprindei si intreprinderi mici in procent de maximum 90% exclusiv dobânzile, comisioanele și speze bancare aferente creditului garantat de stat
Valoare maximă : 500.000 lei pentru microîntreprinderi,
Valoare maxima: 1.000.000 lei pentru întreprinderile mici.
Valoarea maximă a fiecărei finanțări acordate unui beneficiar nu poate depăși media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii 2 ani fiscali, în limita pragurilor prevăzute anterior.

Durata maxima a finantarilor pt credite de investitii: 120 luni 
Durata maxima a finantarilor pt credite de pentru capital de lucru: 36 luni 

2. Subventionarea dobânzilor aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru și a creditelor pentru investiții în procent de 100% din bugetul Ministerul Finanțelor Publice, in cadrul unor schele de stat/ de minimis
Perioada de subventionare: pana la 31 martie 2021, cu posibilitate de prelungire

3. Prelungirea termenului pentru plata impozitelor si taxelor locale (impozit pe cladiri, impozit pe teren, impozit pe mijloace de transport) pana la 30 iunie 2020.  
în anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv, prevăzut la art. 462 alin. (1), art. 467 alin. (1) și la art. 472 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se prorogă până la data de 30 iunie inclusiv.

4. Nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a ordonanțe de urgență și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență;
Pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și neachitate până la încetarea, potrivit alin. (4), a măsurilor prevăzute de prezentul articol nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere conform Codului de procedură fiscală, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.

5. Se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală

6. Amanarea la plata pentru serviciile de utilități si a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare pentru ANUMITE societati prin invocarea „fortei majore” 
Pe durata stării de urgență, întreprinderile mici și mijlocii, care și-au întrerupt activitatea total sau parțial în baza DECIZIILOR  emise de autoritățile publice competente, potrivit legii,  și care dețin certificatul de situație de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilități : electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice și de internet, precum și de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare.
In acesta categorie se includ societatile a caror activitate a fost restrictionata prin Ordonanta Militara, respectiv:

  • RESTAURANTE,
  • HOTELURI,
  • CAFENELE
  • ALTE LOCALURI PUBLICE,
  • CANTINELE
  • SOCIETATI CARE ORGANIZEAZA EVENIMENTE CULTURALE, ȘTIINȚIFICE, ARTISTICE, RELIGIOASE, SPORTIVE, DE DIVERTISMENT, JOCURI DE NOROC,
  • SOCIETATI DE TRATAMENT BALNEAR
  • SOCIETATILE DE ÎNGRIJIRE PERSONALĂ,
  • si in plus: 
  • CABINETE MEDICALE DE FAMILIE
  • CABINETE STOMATOLOGICE, in care isi desfasoara activitatea cel mult 20 de persoane
  • FEDERATII SPORTIVE
  • CLUBURI SPORTIVE
« Pagina anterioarăPagina următoare »